Αντιδράσεις για την εξαγορά της Double Click από την Google
Πληθαίνουν οι αντιδράσεις για την εξαγορά της Double Click από την Google, η οποία βρίσκεται ένα βήμα –και τυπικά σχεδόν ένα μήνα- πριν την οριστική ολοκλήρωση της. Καθόλου περίεργο αν συνυπολογίσει κανείς την τρομακτική δύναμη πυρός που αποκτά η διάσημη Search Engine (ή μήπως media agency;) Ένα μήνα μετά την lobbying καμπάνια της Burson-Marsteller ενάντια στην πολυδιαφημισμένη εξαγορά, για λογαριασμό της Microsoft, η World Federation of Advertisers συνιστά στην Ευρωπαϊκή Αρχή Ανταγωνισμού να εξετάσει πιο προσεκτικά τα σχέδια της Google, υποστηρίζοντας ότι η συμφωνία αυτή θα υποβαθμίσει τον ανταγωνισμό στην online διαφήμιση. Με επιστολή του προς την Κομισιόν, ο Stephan Loerke, Γενικός Διευθυντής της WFA εξέφρασε την ανησυχία του για την τάση συγκεντρωτισμού που χαρακτηρίζει εσχάτως τις online εταιρείες, υπογραμμίζοντας ότι «η ανάπτυξη του διαδικτύου οφείλεται στην ύπαρξη υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών και η δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων θα αναστείλει την πρόοδο». Την ανησυχία της για τη διαβόητη εξαγορά εξέφρασε και η νεοϋορκέζικη International Advertising Association, η οποία ζήτησε από την αρμόδια Επίτροπο Neelie Kroes να διερευνήσει διεξοδικά για παραβιάσεις των ατομικών δικαιωμάτων και προσωπικών δεδομένων, οι οποίες ενδέχεται να προκύψουν από την πώληση της Double Click. Εξαιτίας των σοβαρών αυτών ενστάσεων, η προθεσμία επικύρωσης της εξαγοράς της Double Click από την Google παρατάθηκε ως τις 13 Νοεμβρίου, έτσι ώστε να εξεταστούν όλες οι πιθανές επιπτώσεις αυτής. Σε κάθε περίπτωση, πολύ δύσκολα θα ανακόψουν οι θεσμικές διαμαρτυρίες τον οργασμό εξαγορών που επικρατεί αυτή τη στιγμή στο online επικοινωνιακό segment. Τελευταία μεγάλη εξαγορά αυτή του 1,6% των μετοχών του Facebook από την Microsoft, αντί 170 εκατ. ευρώ. Με τη συμφωνία αυτή, η Microsoft θα είναι ο μοναδικός μεσολαβητής μεταξύ Facebook και διαφημιζομένων για την δημοσίευση display ads στις σελίδες του δικτύου. (otenet.gr)