
Ένα νέο ηλεκτρονικό κοινωνικό δίκτυο δημιούργησε η Nissan με το όνομα N-Square προκειμένου να επιτρέψει στους υπαλλήλους της να επικοινωνούν πιο αποτελεσματικά. Το N-Square απευθύνεται αποκλειστικά στους εργαζόμενους της Nissan παγκοσμίως και αρχικά θα συνδεθούν 50.000 εργαζόμενοι από τους συνολικά 180.000 της εταιρείας σε όλο τον κόσμο. Το κοινωνικό δίκτυο θα επιτρέπει στους εργαζόμενους να δημιουργούν ένα προσωπικό προφίλ στο site καθώς και blog ενώ θα μπορούν να συμμετέχουν σε ομάδες συζήτησης και να μοιράζονται εύκολα και γρήγορα αρχεία. Στόχος της Nissan είναι να δημιουργήσει αυτοκίνητα προηγμένης τεχνολογίας με το χαμηλότερο δυνατό κόστος κάτι που απαιτεί τη συνεργασία υπαλλήλων της εταιρείας σε όλα τα επίπεδα σε μια προσπάθεια βελτιστοποίησης της διαδικασίας. Για παράδειγμα οι εργαζόμενοι στον τομέα φρένων για εμπορικά οχήματα μπορεί να θελήσουν τη συμβουλή και τις γνώσεις των αντίστοιχων υπαλλήλων που εργάζονται στο τμήμα αγωνιστικών αυτοκινήτων και μέσω του N-Square η επικοινωνία γίνεται εύκολα και γρήγορα ξεπερνώντας τη γραφειοκρατία. Τα σχέδια της Nissan για ένα ηλεκτρονικό κοινωνικό δίκτυο ξεκίνησαν το 2005 όταν ο Simon Sproule, υπεύθυνος για το σχεδιασμό του site και αντιπρόεδρος της εταιρείας, επισκέφτηκε τα κεντρικά της IBM κι εκεί ανακάλυψε ότι η Nissan χρειαζόταν επειγόντως ανασχεδιασμό του τρόπου επικοινωνίας. Επιπλέον καθοριστικό ρόλο στην απόφασή του έπαιξε το MySpace και η μεγάλη απήχηση που έχει σε όλο τον κόσμο. Οι περισσότεροι από τους 1.000 υπαλλήλους που έλαβαν μέρος στην πιλοτική μορφή του site έμειναν ευχαριστημένοι με τις δυνατότητες που τους προσφέρει για επικοινωνία και δικτύωση ενώ ενθουσιάστηκαν με την ταχύτητα που μπορούν πλέον να λαμβάνονται οι συλλογικές αποφάσεις. (e-go.gr)