Παιδιά του ίντερνετ, της κοινωνικής δικτύωσης και του Facebook αποδεικνύονται οι Έλληνες που έχουν κυριολεκτικά «κολλήσει» στα πληκτρολόγια.
Το 63% των Ελλήνων χρηστών έχει δημιουργήσει προφίλ σε κάποια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το MySpace και το Twitter τη στιγμή που ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 45%.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση μετά τη Δανία και τη Νορβηγία
Αναλυτικά, το 33% των Ελλήνων ανανεώνει το προφίλ του καθημερινά (στην Ευρώπη ο Μ.Ο είναι 15%), ενώ το 37% παρακολουθεί καθημερινά τα προφίλ των φίλων του (Μ.Ο. Ευρώπης: 19%).
Ο Έλληνας αποδεικνύεται πολύ ενεργός και κοινωνικός μέσω διαδικτύου καθώς οι Έλληνες δηλώνουν (66%) ότι μπαίνουν στο διαδίκτυο καθημερινά (Μ.Ο. Ευρώπης: 53%), ενώ το 24% είναι ενεργά συνδεδεμένο για περισσότερες από τέσσερις ώρες (Μ.Ο. Ευρώπης: 17%).
Το 19% των Ελλήνων χρηστών εμφανίζεται να έχει στην κατοχή του ένα smartphone όπως το iPhone ενώ έχει συνδρομή σε υπηρεσία πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσω κινητού.
Φανατικοί του ίντερνετ
54% των Ελλήνων ελέγχει το email του καθημερινά τη στιγμή που μόλις το 37% των Ευρωπαίων κάνει κάτι αντίστοιχο.
Το 35% κάνει χρήση υπηρεσιών instant messaging καθημερινά (Μ.Ο. Ευρώπης: 25%), το 21% παρακολουθεί καθημερινά βίντεο στο ίντερνετ σε site όπως το video.e-go.gr ή το YouTube (Μ.Ο. Ευρώπης: 12%), το 24% «ανεβάζει» βίντεο σε υπηρεσίες όπως το YouTube τουλάχιστο μία φορά την εβδομάδα (Μ.Ο. Ευρώπης: 12%), ενώ το 25% ακούει καθημερινά ραδιόφωνο μέσω Ίντερνετ (Μ.Ο. Ευρώπης: 16%).
Ψάχνουμε καθημερινά το διαδίκτυο
Το 36% των Ελλήνων χρησιμοποιεί μηχανές αναζήτησης αρκετές φορές την ημέρα (Μ.Ο. Ευρώπης: 22%) ενώ το 67% τις χρησιμοποιεί τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα για αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών που ενδιαφέρεται να αγοράσει (Μ.Ο. Ευρώπης: 59%). Το 64% τις χρησιμοποιεί για να αναζητήσει σημείο πώλησης για ένα προϊόν για το οποίο ενδιαφέρεται (Μ.Ο. Ευρώπης: 56%).
Στην ερώτηση «ποιες πηγές πληροφόρησης (online και offline) εμπιστεύονται περισσότερο, όταν ψάχνουν για brands/προϊόντα/υπηρεσίες», στις τρεις πρώτες θέσεις βρίσκονται υπηρεσίες σύγκρισης (comparison websites) με 67%, sites με αξιολογήσεις χρηστών (58%) και sites με αξιολογήσεις ειδικών (46%).
Στην τέταρτη και την πέμπτη θέση αντίστοιχα βρίσκονται η επαφή με πωλητές (41%) και η γνώμη φίλων/γνωστών (39%).
Αγοράζουμε λιγότερο μέσω διαδικτύου σε σχέση με την Ευρώπη
Ο μέσος Έλληνας χρήστης έχει αγοράσει online επτά φορές μέσα στον τελευταίο χρόνο, έναντι οκτώ φορές του ευρωπαϊκού μέσου όρου, με τη Μεγάλη Βρετανία να βρίσκεται στην πρώτη θέση (με 10+ φορές τον τελευταίο χρόνο), ενώ το 82% είναι αρκετά ή πολύ πιθανό να το επαναλάβει.
Το 60% δηλώνει πως η πλοήγηση στο διαδίκτυο θα ήταν πιο ευχάριστη, αν οι διαφημίσεις ήταν περισσότερο προσαρμοσμένες στο προφίλ του (Μ.Ο. Ευρώπης: 47%), ενώ το 65% δηλώνει την πρόθεσή του να δεχθεί επικοινωνία από εταιρείες στις οποίες είναι ήδη πελάτης.
Το 70% βρίσκει χρήσιμες τις προτάσεις για προϊόντα/υπηρεσίες από sites τα οποία επισκέπτεται τακτικά, ενώ το 50% βρίσκει χρήσιμες τις πληρωμένες διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης.
To 72% των Ελλήνων χρηστών βρίσκει την online διαφήμιση λιγότερο ενοχλητική από τα άλλα μέσα. Τα στοιχεία που βρίσκει πλέον ελκυστικά ο Έλληνας σε μια online διαφήμιση, είναι το έξυπνο δημιουργικό και τα πολυμεσικά στοιχεία (ήχος και βίντεο).
Τέλος, το 59% δεν ενοχλείται από διαφημίσεις σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (Μ.Ο. Ευρώπης: 32%), ενώ το 37% δεν έχει πρόβλημα με το να χρησιμοποιούνται τα στοιχεία του για σωστότερη στόχευση (targeting) των διαφημίσεων (Μ.Ο. Ευρώπης: 26%).
Τα υψηλά αυτά ποσοστά σε όλους τους δείκτες φέρνουν την Ελλάδα στην τρίτη θέση πανευρωπαϊκά, μετά τη Δανία και τη Νορβηγία.
Τα στοιχεία προέκυψαν από την πανευρωπαϊκή online έρευνα συνηθειών «Internet & Mobile MC DC», που παρουσιάστηκε στα μέλη του IAB Hellas.
Την έρευνα διεξήγαγε η InSites Consulting σε συνεργασία με το IAB Europe και τα ΙΑΒ 16 χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας.
Το 63% των Ελλήνων χρηστών έχει δημιουργήσει προφίλ σε κάποια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το MySpace και το Twitter τη στιγμή που ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 45%.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση μετά τη Δανία και τη Νορβηγία
Αναλυτικά, το 33% των Ελλήνων ανανεώνει το προφίλ του καθημερινά (στην Ευρώπη ο Μ.Ο είναι 15%), ενώ το 37% παρακολουθεί καθημερινά τα προφίλ των φίλων του (Μ.Ο. Ευρώπης: 19%).
Ο Έλληνας αποδεικνύεται πολύ ενεργός και κοινωνικός μέσω διαδικτύου καθώς οι Έλληνες δηλώνουν (66%) ότι μπαίνουν στο διαδίκτυο καθημερινά (Μ.Ο. Ευρώπης: 53%), ενώ το 24% είναι ενεργά συνδεδεμένο για περισσότερες από τέσσερις ώρες (Μ.Ο. Ευρώπης: 17%).
Το 19% των Ελλήνων χρηστών εμφανίζεται να έχει στην κατοχή του ένα smartphone όπως το iPhone ενώ έχει συνδρομή σε υπηρεσία πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσω κινητού.
Φανατικοί του ίντερνετ
54% των Ελλήνων ελέγχει το email του καθημερινά τη στιγμή που μόλις το 37% των Ευρωπαίων κάνει κάτι αντίστοιχο.
Το 35% κάνει χρήση υπηρεσιών instant messaging καθημερινά (Μ.Ο. Ευρώπης: 25%), το 21% παρακολουθεί καθημερινά βίντεο στο ίντερνετ σε site όπως το video.e-go.gr ή το YouTube (Μ.Ο. Ευρώπης: 12%), το 24% «ανεβάζει» βίντεο σε υπηρεσίες όπως το YouTube τουλάχιστο μία φορά την εβδομάδα (Μ.Ο. Ευρώπης: 12%), ενώ το 25% ακούει καθημερινά ραδιόφωνο μέσω Ίντερνετ (Μ.Ο. Ευρώπης: 16%).
Ψάχνουμε καθημερινά το διαδίκτυο
Το 36% των Ελλήνων χρησιμοποιεί μηχανές αναζήτησης αρκετές φορές την ημέρα (Μ.Ο. Ευρώπης: 22%) ενώ το 67% τις χρησιμοποιεί τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα για αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών που ενδιαφέρεται να αγοράσει (Μ.Ο. Ευρώπης: 59%). Το 64% τις χρησιμοποιεί για να αναζητήσει σημείο πώλησης για ένα προϊόν για το οποίο ενδιαφέρεται (Μ.Ο. Ευρώπης: 56%).
Στην ερώτηση «ποιες πηγές πληροφόρησης (online και offline) εμπιστεύονται περισσότερο, όταν ψάχνουν για brands/προϊόντα/υπηρεσίες», στις τρεις πρώτες θέσεις βρίσκονται υπηρεσίες σύγκρισης (comparison websites) με 67%, sites με αξιολογήσεις χρηστών (58%) και sites με αξιολογήσεις ειδικών (46%).
Στην τέταρτη και την πέμπτη θέση αντίστοιχα βρίσκονται η επαφή με πωλητές (41%) και η γνώμη φίλων/γνωστών (39%).
Αγοράζουμε λιγότερο μέσω διαδικτύου σε σχέση με την Ευρώπη
Ο μέσος Έλληνας χρήστης έχει αγοράσει online επτά φορές μέσα στον τελευταίο χρόνο, έναντι οκτώ φορές του ευρωπαϊκού μέσου όρου, με τη Μεγάλη Βρετανία να βρίσκεται στην πρώτη θέση (με 10+ φορές τον τελευταίο χρόνο), ενώ το 82% είναι αρκετά ή πολύ πιθανό να το επαναλάβει.
Το 60% δηλώνει πως η πλοήγηση στο διαδίκτυο θα ήταν πιο ευχάριστη, αν οι διαφημίσεις ήταν περισσότερο προσαρμοσμένες στο προφίλ του (Μ.Ο. Ευρώπης: 47%), ενώ το 65% δηλώνει την πρόθεσή του να δεχθεί επικοινωνία από εταιρείες στις οποίες είναι ήδη πελάτης.
Το 70% βρίσκει χρήσιμες τις προτάσεις για προϊόντα/υπηρεσίες από sites τα οποία επισκέπτεται τακτικά, ενώ το 50% βρίσκει χρήσιμες τις πληρωμένες διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης.
To 72% των Ελλήνων χρηστών βρίσκει την online διαφήμιση λιγότερο ενοχλητική από τα άλλα μέσα. Τα στοιχεία που βρίσκει πλέον ελκυστικά ο Έλληνας σε μια online διαφήμιση, είναι το έξυπνο δημιουργικό και τα πολυμεσικά στοιχεία (ήχος και βίντεο).
Τέλος, το 59% δεν ενοχλείται από διαφημίσεις σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (Μ.Ο. Ευρώπης: 32%), ενώ το 37% δεν έχει πρόβλημα με το να χρησιμοποιούνται τα στοιχεία του για σωστότερη στόχευση (targeting) των διαφημίσεων (Μ.Ο. Ευρώπης: 26%).
Τα υψηλά αυτά ποσοστά σε όλους τους δείκτες φέρνουν την Ελλάδα στην τρίτη θέση πανευρωπαϊκά, μετά τη Δανία και τη Νορβηγία.
Τα στοιχεία προέκυψαν από την πανευρωπαϊκή online έρευνα συνηθειών «Internet & Mobile MC DC», που παρουσιάστηκε στα μέλη του IAB Hellas.
Την έρευνα διεξήγαγε η InSites Consulting σε συνεργασία με το IAB Europe και τα ΙΑΒ 16 χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας.