Εμφαση στην κινητή τηλεφωνία δίνει η Google με την εξαγορά της AdMob
Πριν τέσσερα μόλις χρόνια, ο Ομάρ Χαμουΐ ήταν ένας ακόμη αναποτελεσματικός επιχειρηματίας, που προσπαθούσε να ενισχύσει την εμπειρία του με μεταπτυχιακά μαθήματα. Σήμερα, ο Χαμουΐ ετοιμάζεται να γίνει το μυστικό όπλο της Google στην προσπάθειά της να κυριαρχήσει στη διαφημιστική αγορά στην κινητή τηλεφωνία και στο Ίντερνετ.
Με αυτό το στόχο η Google εξαγόρασε την εταιρία AdMob του Χαμουΐ έναντι 750 εκατομμυρίων δολαρίων, που θα της προσφέρουν δίκτυο διαφημίσεων για τα τηλέφωνα iPhone και άλλα ηλεκτρονικές συσκευές. Η απόφαση της Apple να εισάγει στην αγορά το iPhone τον Ιούνιο του 2007, άνοιξε το δρόμο για την ανάπτυξη προγραμμάτων και εφαρμογών, αποκλειστικά για τη συσκευή αυτή.
Σήμερα, οι χρήστες iPhone μπορούν να διαλέξουν μεταξύ περισσότερων από 100.000 εφαρμογών, ενώ το δίκτυο διαφημίσεων της AdMob είναι αυτό που επιτρέπει στους δημιουργούς των εφαρμογών αυτών να τις προσφέρουν δωρεάν ή έναντι ελάχιστων ευρώ.
Χάρη στα 20 δισ. ευρώ που εξασφαλίζει από τη διαφήμιση, η Google επένδυσε γενναιόδωρα στην τεχνολογία αιχμής. Η εταιρία ανέπτυξε έτσι δωρεάν λογισμικό, το Android, για κινητά τηλέφωνα, ενώ πειραματίζεται με το δικής της κατασκευής κινητό τηλέφωνο, το Nexus One, που θα μπορεί να πωλείται απευθείας στους καταναλωτές. Η Google πιστεύει ότι η ραγδαία ανάπτυξη των διαδικτυακών διαφημίσεων θα δικαιώσει τις επενδύσεις της.
Μονο δύο εξαγορές από τη Google υπήρξαν πιο δαπανηρές από εκείνη της AdMob: του YouTube το 2006 έναντι 1,76 δισ. δολαρίων και της εταιρίας διαφημίσεων στο Διαδίκτυο DoubleClick.com για 3,2 δισ. δολάρια το 2008.
Ενας από τους κυριότερους λόγους της επιτυχίας του προγράμματος του Χαμουΐ είναι ότι επιτρέπει σε προγραμματιστές να καθορίσουν με ακρίβεια χιλιοστού σε ποιο τηλέφωνο και σε ποιο σημείο της οθόνης της συσκευής -αλλά και πόσο συχνά- θα εμφανίζεται η διαφήμιση. Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημιστές μπορούν να επιλέξουν να προβάλουν τις διαφημίσεις τους αποκλειστικά και μόνο σε κατόχους iPhone ή να διαλέξουν κάποια συγκεκριμένη δημογραφική ομάδα, όπως του κατοίκους συγκεκριμένης περιοχής.
Παρά την πλουσιοπάροχη συμφωνία με την Google, όμως, οι επενδυτές και οι φίλοι του Χαμουΐ επιμένουν ότι η πώληση της επιχείρησης δεν είχε ως κίνητρο το χρήμα. «Οδηγάει πάντα ένα μικρό και πολύ παλιό πράσινο Toyota, που μας κάνει να γελάμε, ενώ το χριστουγεννιάτικο πάρτι της AdMob θα διεξαχθεί στα μέσα Ιανουαρίου, όταν οι τιμές ενοικίασης αιθουσών θα είναι πολύ χαμηλότερες», λέει συνάδελφός του Χαμουΐ.
www.kathimerini.gr με στοιχεία από AP