Χαμηλά τα ποσοστά για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα..


Στα «σπάργανα» παραμένει το ηλεκτρονικό εμπόριο παρότι το 2009 καταγράφηκε αύξηση 18,2%, στις αγορές μέσω ίντερνετ.

Η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου αποφεύγει τις ηλεκτρονικές αγορές.

Όπως προκύπτει από έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσία μόνο οι 16 στους 100 χρήστες κάνουν τα ψώνια τους από τον υπολογιστή τους.

Το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές παραγγελίες είναι άτομα ηλικίας 25 ? 34 ετών, μισθωτοί και απόφοιτοι ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης.
Πιο αναλυτικά τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν από το διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απρίλιος 2008 ? Μάρτιος 2009, είναι, κυρίως, εισιτήρια για εκδηλώσεις, όπως συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογράφο κλπ. (30,9%), εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή (28,3%) και ηλεκτρονικές συσκευές όπως βιντεοκάμερες, φωτογραφικές μηχανές, κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις, DVDs κλπ. (27,3%).

Αν και στην έρευνα του 2006 από τους βασικότερους αποτρεπτικούς λόγους για να πραγματοποιήσει κάποιος ηλεκτρονικές αγορές ήταν το ότι θα έπρεπε να δώσει στο διαδίκτυο στοιχεία πιστωτικής / χρεωστικής κάρτας ή άλλα προσωπικά στοιχεία (45% όσων δεν πραγματοποίησαν αγορές ) πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό μειώθηκε σε 26,4%.

Όσον αφορά στους τρόπους πληρωμής που προτιμώνται από τους αγοραστές, το 48,7% όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές πληρώνει το αντίτιμο με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Σε ποσοστό 29,4%, το αντίτιμο καταβάλλεται μέσω τυπικής τραπεζικής συναλλαγής, ενώ σε ποσοστό 25,2% γίνεται χρήση προπληρωμένης κάρτας ή προπληρωμένου λογαριασμού (paypal).

Εξάλλου προβλήματα κατά την πραγματοποίηση αγορών, ανέφερε ότι αντιμετώπισε μόνο το 8,4% .Τα κυριότερα προβλήματα που παρουσιάστηκαν ήταν η παράδοση λάθος ή κατεστραμμένων προϊόντων (31,4%) και το ότι εξαπατήθηκαν, π.χ. δεν παρέλαβαν το προϊόν , έγινε κακή χρήση της κάρτας τους κλπ. (22,1%).

Τέλος τα κίνητρα για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών για προσωπικούς λόγους είναι οι χαμηλότερες τιμές και η ευκολία (λιγότερος χρόνος, αγορές όποτε θέλεις, διασυνοριακές αγορές κλπ). (imerisia.gr)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...